Monday, August 29, 2011

Bersedia Memboikot Esso-Mobil!


Oleh : Sahabat Insaf

Oleh kerana ExxonMobil(M) beria-ria hendak menjual saham syarikatnya kepada San Miguel corp filipina (Baca : Syarikat Arak) maka aku juga beria-ria nak melaksanakan pra-boikot sebelum ianya terjadi.

Walaupun selama ini aku pengguna tegar Shell, BHP dan Petronas dan hanya sekali-sekala sahaja menggunakan Esso-Mobil tetapi selepas ini jangan harapla aku nak isi minyak lagi di Esso-Mobil selepas ini.

Esso-Mobil dikatakan rangkaian stesen minyak terlesu di negara ini dan ini memaksa mereka menjual pegangan saham mereka kepada syarikat asing.

Apakata kita tambahkan lagi kelesuan mereka sehingga bangkrap!

Mulaka hari raya anda dengan tidak mengisi minyak di rangkaian ESSO-MOBIL!

Selamat Hari Raya dan Selamat Memboikot!

Saturday, July 16, 2011

Relax Santai : Opick - Taubat



Opick - Taubat

wahai tuhan jauh sudah
lelah kaki melangkah
aku hilang tanpa arah
rindu hati sinarmu

wahai tuhan aku lemah
hilang terumur noda
hapuskanlah terangilah
jiwa di hitam jalanku

ampunkanlah aku
terimalah taubatku
sesungguhnya engkau
sang maha pengampun dosa

Ya robbi, ijinkanlah
aku kembali padamu
meski mungkin takkan sempurna
aku sebagai hambamu

ampunkanlah aku
terimalah taubatku
sesungguhnya engkau
sang maha pengampun dosa

berilkanlah aku
kesempaatn waktu
aku ingin kembali
kembali...

dan meski aku tak layak
sujud padamu
dan sungguh tak layak
aku...

Tuesday, July 12, 2011

Relax santai : Mengemis Kasih - The Zikr



Lirik :

Tuhan dulu pernah aku menagih simpati
Kepada manusia yang alpa jua buta
Lalu terheretlah aku dilorong gelisah
Luka hati yang berdarah kini jadi parah

Semalam sudah sampai kepenghujungnya
Kisah seribu duka ku harap sudah berlalu
Tak ingin lagi kuulangi kembali
Gerak dosa yang menhiris hati

Tuhan dosa itu menggunung
Tapi rahmat-Mu melangit luas
Harga selautan syukurku
Hanyalah setitis nikmat-Mu di bumi

Tuhan walau taubat sering kumungkir
Namun pengampunan-Mu tak pernah bertepi
Bila selangkah kurapat pada-Mu
Seribu langkah Kau rapat padaku

Tuesday, June 21, 2011

BERSIH 2.0 : Catur Besar


Oleh : Sahabat Insaf

Komen saya tentang perhimpunan BERSIH 2.0 yang bakal dilaksanakan sedikit masa lagi :

1. Sila batalkan kerana saya dapat menghidu bau perangkap yang sedang dipasang pihak pemerintah.

2. Bau ini saya percaya sudah dikesan oleh DSAI sehinggakan beliau juga turut memberi hint agar BERSIH dibatalkan.

3. Bermain politik ibarat main catur... kadang-kadang kita kena mengorbankan catur kecil untuk mendapatkan catur besar.

4. Musuh anda juga melakukan perkara yang sama.

5. Bagi mereka, BERSIH hanya catur kecil untuk mereka mendapatkan catur yang lebih besar.

6. SB-SB mereka sedang merancang untuk melakukan huru-hara. Adalah sangat menghairankan sikap beria-ia PERKASA dan Pemuda UMNO untuk terlibat pada hari tersebut.

7. Huru-hara ini mungkin bakal melibatkan korban jiwa dan menyebabkan parti yang terlibat diharamkan.

8. Darurat mungkin bakal diisytiharkan.

9. Yang menang ketika itu ialah UMNO-BN.

10. Saya percaya pimpinan tertinggi PAS juga telah menghidu perkara ini sebab itu kurang komen mereka terhadap BERSIH.

11. Nasihat akhir saya ialah KORBANKAN CATUR KECIL INI BAGI KITA MENDAPATKAN CATUR YANG LEBIH BESAR.

Sekian.

Pandangan daripada sebuah mata hati.

Thursday, June 2, 2011

Jiwa besar dan jiwa kecil


Oleh : Sahabat Insaf

Sudah lebih sebulan saya berada di Spain, namun hal-hal yang berlaku di Malaysia terus saya perhatikan menggunakan internet. Lagaknya seperti satelit yang memerhati 24 jam tanpa henti. Hal-hal seperti politik, ekonomi, tanah runtuh, harga kereta, hal-hal syarikat, Barca Vs MU dan sebagainya masih berada dalam ruang lingkup radar pemerhatian.

Antara yang menarik perhatian saya baru-baru ini ialah kecenderungan beberapa rakan saya untuk berhijrah ke luar negara mencari pekerjaan yang boleh memberi gaji lumayan. Hal ini dirancakkan lagi setelah baru-baru ini kerajaan bermurah hati menaikkan tarif elektrik yang boleh memberi kesan terhadap kadar inflasi negara.

Maka bertempiklah anak-anak muda berdarah panas di forum-forum internet mengajak rakyat Malaysia berhijrah ke luar negara kerana katanya kononnya di luar hujan emas sedang menanti.
Benarkah? Yang penting lagi yang mengajak berhijrah itu adalah seorang umat Islam yang mungkin sepatah haram pun tak tahu erti hijrah yang sebenar. Cuba beritahu aku bab mana dalam Islam suruh hijrah untuk cari dunia?

Baru kena uji sikit dengan Allah dengan kenaikan harga barang sudah menggelupur tak tentu pasal. Bukanlah aku setuju kerajaan naikkan itu dan ini cuma masalahnya daripada sudut sikap sesetengah kita yang langsung tidak menunjukkan kematangan. Di Palestin, Allah uji umat Islam di sana dengan peluru, kereta kebal, mortar, peluru berpandu... Ada mereka cabut????

Kita di sini baru Allah uji dengan Umno dah terkencit-kencit. Apa susahnya nak mengadap dengan Umno ni?? Buat jer muka bodo sekupang.... Cukup masa pilihanraya pangkah le apa yang patut. Kalau nak merajuk pun janganlah tinggalkan Battle Ground.. Itu kerja bodo namanya!

Ooo waktu susah ko lari... Waktu senang sedap-sedap ko nak hisap madunya? Rasullullah SAW yang dihalau daripada Mekah dan berhijrah ke Madinah pun rindukan tanah airnya Makkah... Kenapa kita tidak perlu sayangkan tempat lahir kita sendiri?

Paling sadis pun bagi akula keperluan untuk berhijrah pada zaman sekarang ni.. Ni pendapat jer bukan fatwa :

1. Contohnya di Spain. Ada sebuah keluarga Islam yang taat pada agamanya. Namun keadaan di sana tidak memihak kepada perkembangan Islam. Tiada masjid untuk solat jumaat, arak-babi-seks berleluasa. Bapa kepada keluarga itu ada anak perempuan yang cun melecun, sebab nak selamatkan iman anak perempuannya maka diterima pinangan seorang pemuda islam(Cthnya aku) kaya di Malaysia(Yg lebih baik suasana Islamnya).. Agar anak perempuannya boleh berhijrah ke suasana baru yang lebih baik menjamin masa depan zuriatnya bersama aku. hehehe.

2. Contohnya di Indonesia. Pekerjaan sangat susah dicari di sana disebabkan kerajaannya makan rasuah banyak sangat. Menurut rakan saya di Indonesia kalau kata Malaysia makan rasuah, di Indonesia sila darab dengan 10 untuk mengetahui magnitudnya. Jadi orang Islam di sana berhijrah ke Malaysia atau Brunei atau Dubai untuk mendapatkan pekerjaan yang mana suasana Islam di tempat-tempat tersebut masih belum memudaratkan. Jika tempat-tempat tersebut suatu hari dah jadi macam Las Vegas maka cubalah dicari pilihan yang lebih sesuai.

Daripada pilihan-pilihan tersebut ada aku bagi sebab hal dunia?

Perkara ini sebenarnya menakutkan aku sebabnya ini menunjukkan mentaliti dan jiwa anak-anak muda Islam kita sebenarnya kecil. Kena jerkah sikit dah lari.

Orang berjiwa kecil ini biasanya bila bergaduh mulut paling laser tapi bila dah kene penampar sekali dua mula mencicit mohon ampun maaf. Contohnya ada satu ketika tu kereta mak aku terlanggar belakang kereta seorang pemuda.. Kebetulan aku pun bawak kereta aku bersama bapak aku dan berhenti ke tepi untuk selesaikan masalah. Pemuda tu bermulut laser dan memaki mak aku katanya dah simpang berentilaaa woiii takkan tak reti??? Aku dengan bapak aku cool down dulu dan tanya berapa kena bayar sebab dah terang mak aku bersalah. Kira cuba nak settle cara baiklah. Tau dia kata apa? Dia kata; saya taknak duit pakcik satu sen pun... Kita bawak bengkel berapa kena pakcik bayar, dengan gaya angkuh. Masalahnya peristiwa tu berlaku pukul 11 malam.. Mana ada bengkel kereta buka. Aku cuba bagi pendapat. Dia masih keras kepala kata taknak duit ganti rugi... Darah panas ler katakan. Dah aku tengok dia darah panas saja aku simbah minyak sikit kata aku bagi RM50 cukup? Yelah dah satu sen ko taknak. Memang angin kuskus le mamat tu terus bagi amaran nak gaduh ngan aku sebab dia ingat kereta dia mahal sangat padahal cuma Perodua Alza belum BMW... Aku pun cakap ko nak gaduh mehler sini kita settle. Tau apa mamat tu buat? Haha... Kira antara aku dengan dia adalah bapak aku so dia buat-buatlah macam nak gocoh tapi himpi-himpit kat bapak aku... So bapak aku pon tahanlah dia kata udah-udah jangan gaduh. Tauler org dah ego kalau kita tahan lagi dia buat-buat berani lebih-lebih lagi ada orang tahan. Aku buat cool jer siap jer nak bagi penumbuk rusuk luar atau segerak dalam kat dagu dia bagi dia merasa indahnya hidup ini. Tapi macam aku cakap orang macam ni cakap berdegar-degar tapi berjiwa kecil... Talk but no action. Berani kat luar jer tapi pengecut kat dalam. Last-last dia amik juga duit bapak aku RM 300 sebagai ganti rugi. Kata taknak sesen pun... Isk-isk..

Kenapa ramai orang macam ini sekarang? Sebab : Materialistik itu je...

Kalau orang dah jiwa dia diisi dengan benda dengan wang maka jadi kecikla jiwa dia. Nampak hebat di luar tapi kosong di dalam.

Memang benar umat akhir zaman ni ibarat buih disebabkan perangai cintakan dunia dan takutkan mati.

Kalau setakat kereta Proton Persona kita tercalar disebabkan orang lain dan kita boleh angin tak tentu pasal tak payahla kita bercerita bab perjuangan. Jauh lagi beb.

Orang berjiwa besar ni biasanya cool dan tak cepat naik angin. Dia marah bertempat dan sesekali kalau diperlukan menggunakan kekerasan maka akan gementarlah musuh.

Janganlah ingat kita sudah menjalani latihan askar ala komando maka kita adalah Rambo. Cuba hantar askar-askar kita pergi berperang di zaman Rom atau waktu perang badar menggunakan pedang dan panah. Tengok mampukah mereka berjiwa besar? Kenapa zaman dahulu banyak melahirkan pendekar-pendekar dan pahlawan Islam ternama? Sebabnya mereka berperang secara real facing, pedang bertemu pedang, bermandi darah, penggal memenggal, tikam menikam.... Barulah jiwa menjadi besar dan tidak penakut. Bukan macam zaman sekarang tembak jarak jauh... Alahaiii... Tembak pastu menyorok... Hantar Tomahawk sambil minum kopi.

Maka adakah anda berjiwa besar atau kecil?

Renung-renungkan.

Monday, May 23, 2011

Kemunculan Imam Mahdi Yang Dinanti...

Dipetik daripada : http://menjejakharapan.blogspot.com/2010/03/11-tahun-lagi.html

Siapa yang tidak tahu tentang kisah kemunculan Imam Mahdi di akhir zaman ini? Sebagai orang Islam, rata2nya sudah mengetahui akan kebangkitan Imam Mahdi di akhir zaman ini. Bila akhir zaman itu?? Sekarang!! Percayakah anda bahawa kita lah umat akhir zaman itu??? Yaaa.... Jika merujuk kepada banyak hadis2 Nabi, maka memang terbukti kitalah umat yang berada pada akhir zaman itu..


عن ابن عباس عَنْ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: كيف تهلك أمة أنا فى أولها وعيسى ابن مريم فى آخرها والمهدى من أهل بيتى فى وسطها (الحاكم فى تاريخه ، وابن عساكر) أخرجه ابن عساكر (47/522) . وأخرجه أيضًا : الديلمى (3/292 ، رقم4875) .

Dari Ibn Abbas r.a. dari Nabi SAW, bersabda: "Bagaimana umat ini rusak sedangkan aku ada di awalnya, Mahdi ada di tengahnya dan al-Masih Ibn Maryam ada di akhirnya (Al Hakim dalam Kitab Tarikh, Ad Dailamy, Ibn Asakir )


عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ ، قَالَ : ذَكَرَ رَسُولُ اللَّهِ صلى الله عليه وسلم بَلاءً يُصِيبُ هَذِهِ الأُمَّةَ حَتَّى لا يَجِدُ الرَّجُلُ مَلْجَأً يَلْجَأُ إِلَيْهِ مِنَ الظُّلْمِ ، فَيَبْعَثُ اللَّهُ رَجُلا مِنْ عِتْرَتِي أَهْلِ بَيْتِي ، فَيَمْلأُ بِهِ الأَرْضَ قِسْطًا وَعَدْلا كَمَا مُلِئَتْ جَوْرًا وَظُلْمًا ، يَرْضَى عَنْهُ سَاكِنُ السَّمَاءِ وَسَاكِنُ الأَرْضِ ، لا تَدَعُ السَّمَاءُ مِنْ قَطْرِهَا شَيْئًا إِلا صَبَّتْهُ مِدْرَارًا ، وَلا تَدَعُ الأَرْضُ مِنْ نَبَاتِهَا شَيْئًا إِلا أَخْرَجَتْهُ حَتَّى يَتَمَنَّى الأَحْيَاءُ الأَمْوَاتَ ، يَعِيشُ فِي ذَلِكَ سَبْعَ سِنِينَ أَوْ ثَمَانِ سِنِينَ (شرح السنة (أحاديث فقط) البغوي)

Abu Sa'id al-Khudry ra, berkata: Nabi SAW menyebutkan bahwa akan ada bencana yang menimpa umat ini sehingga mereka tidak mendapatkan tempat untuk berlindung dari kezaliman tersebut, maka Allah mengutus seorang laki-laki dari keturunanku dan keluargaku, maka pada saat itu dunia ini dipenuhi keadilan sebagaimana sebelumnya dipenuhi kezaliman dan kemungkaran, penduduk langit suka dengannya begitu pula penduduk bumi, tidak meninggalkan langit satu titispun dari air yang turun darinya melainkan menumbuhkan tanaman dan menyuburkan tanah, dan tidak meninggalkan bumi dari tumbuh tumbuhannya melainkan mengeluarkan tanaman sehingga orang yang meninggal pun ingin hidup lagi. Al-Mahdi hidup selama 7 atau 8 tahun".(Sarhus Sunnah-Al Baghawy , Misykaatu al-Mashaabih bab Asyraatu as-Saa'ah dalam Al-Mustadrak lil al-Hakim )

Tsauban r.a. berkata: Rasulullah SAW bersabda; “Hampir tiba suatu masa di mana bangsa-bangsa dan seluruh dunia akan datang mengerumuni kamu bagaikan orang-orang yang hendak makan mengerumuni talam hidangan mereka.” Maka salah seorang sahabat bertanya “Apakah dari kerana kami sedikit pada hari itu?” Nabi SAW menjawab, “Bahkan kanu pada hari itu banyak sekali, tetapi kamu umpama buih di waktu banjir, dan Allah akan mencabut rasa gerun terhadap kamu dari hati musuh-musuh kamu, dan Allah akan mencampakkan ke dalam hati kamu penyakit ‘wahan’.” Seorang sahabat bertanya, “Apakah wahan itu hai Rasulullah?” Nabi menjawab, “Cintakan dunia dan takut mati.” – HR Imam Abu Daud

Petanda akhir zaman ialah hampir seluruh dunia berkonspirasi menghancurkan umat Islam, hatta Jepun dan Korea pun (yang nampak neutral) menyertai pakatan ketenteraan ke Iraq. PBB sebenarnya adalah pakatan Salibi-Yahudi. Lihat sahaja resolusi2 mereka semuanya menindas umat Islam, bermula dengan resolusi 1948 (penubuhan negara haram Israel di Palestine), dan yang terbaru ialah resolusi anti-keganasan dan WMA (weapon of mass destruction) yang berkesudahan dengan penjajahan Iraq dan Afghanistan.

Ada lagi tanda2 yang mengatakan kita ini adalah umat akhir zaman;

Penaklukan Baitulmuqaddis
Dari Auf b. Malik r.a., katanya, "Rasulullah s. a. w. telah bersabda:"Aku menghitung enam perkara menjelang hari kiamat." Baginda menyebutkan salah satu di antaranya, iaitu penaklukan Baitulmuqaddis." - Sahih Bukhari

Zina bermaharajalela
"Dan tinggallah manusia-manusia yang buruk, yang seenaknya melakukan persetubuhan seperti himar (keldai). Maka pada zaman mereka inilah kiamat akan datang." - Sahih Muslim

Pemimpin yang terdiri dari orang yang jahil dan fasik

Menghias masjid dan membanggakannya
Di antara tanda-tanda telah dekatnya kiamat ialah manusia bermegah-megahan dalam mendirikan masjid" - Riwayat Nasai.

Banyaknya berlaku pergaduhan dan pembunuhan
"Kiamat tidak akan berlaku kecuali apabila ilmu telah diangkat, banyaknya berlaku gempa bumi, timbulnya huru-hara dan banyak pergaduhan iaitu pembunuhan - Sahih Bukhari

Bila kita melihat kepada hadis2 yang dinyatakan tadi benarlah bahawa kita ini ialah umat yang berada pada zaman yang akan berakhir iaitu KIAMAT!!!

Mengikut hadis Saiyuduna Nabi Muhammad, kiamat takkan berlaku selagi tidak munculnya seorang yang berasal dari keturunan baginda iaitu Imam Mahdi! Secara realitinya hari ini Imam mahdi tidak menzahirkan lagi dirinya. Oleh itu bila dia akan zahirkan diri? Semua ini dalam pengetahuan Allah taala. Kita tak mampu untuk tahu secara hakikat bila kemunculannya. Namun kita boleh mengkaji dari dalil2 hadis Nabi tentang kemunculannya.


Hadis tentang kelahiran dan kemunculan Imam mahdi ;


عَنْ أُمِّ سَلَمَةَ قَالَتْ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ الْمَهْدِيُّ مِنْ عِتْرَتِي مِنْ وَلَدِ فَاطِمَةَ (أخرجه أبو داود (4/107 ، رقم 4284) ، وابن ماجه (2/1368 ، رقم 4086) ، والحاكم (4/601 ، رقم 8672) ، والطبرانى (23/267 ، رقم 566)
Ummu Salamah ra, berkata: Adalah Nabi SAW, bersabda: "Imam Mahdi itu dari keluargaku dari keturunan anak Fatimah" (Sunan Abu Dawud Kitab Al-Fitan wal-Malahim. Bab Dzikru al-Mahdi, Ibn Majah, Al Hakim dan At Thabra

عَنْ أَبِي سَعِيدٍ الْخُدْرِيِّ قَالَ

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ الْمَهْدِيُّ مِنِّي أَجْلَى الْجَبْهَةِ أَقْنَى الْأَنْفِ يَمْلَأُ الْأَرْضَ قِسْطًا وَعَدْلًا كَمَا مُلِئَتْ جَوْرًا وَظُلْمًا يَمْلِكُ سَبْعَ سِنِينَ

Abu Sai'id al-Khudriy ra, berkata: Adalah Nabi SAW, bersabda:"Imam Mahdi dari keluargaku, lebar dahinya, mancung hidung-nya, pada masanya dunia penuh keadilan dan kedamaian serta kejujuran, sebagaimana sebelumnya penuh dengan kezaliman dan kemaksiatan, ia akan menjadi khalifah dimuka bumi selama tujuh tahun" (HR. Abu Dawud, Kitab al-Fitan wal-Malahim. Bab Dzikru al- Mahdiy )

Ini pula tanda2 yang sudah berlaku tentang kemunculan Imam Mahdi;

"Sebelum kemunculan Imam Mahdi, akan berlaku secara berturut2 2 gerhana pada bulan Ramadhan.." (Ibn Hajar Al haitami, Al Qaul Al Mukhtasar fi 'alamat Al mahdi Al Muntazar)
"Akan ada dua gerhana matahari di bulan Ramadhan sebelum kedatangan Al Mahdi." (Mukhtasar Tazkirah Qurtubi)

"Telah sampai kepadaku bahwa sebelum Al Mahdi datang, bulan akan gerhana dua kali di bulan Ramadhan." (Diriwayatkan oleh by Abu Nu'aym dalam al-Fitan)

"Gerhana matahari di pertengahan bulan Ramadhan dan gerhana bulan di akhirnya." (Al-Muttaqi al-Hindi, Al-Burhan fi Alamat al-Mahdi Akhir al-zaman, hal. 37)

Jika kita melihat kepada dalil2 di atas maka fahamlah bahawasanya tanda2 kemunculan Imam Mahdi ini sudah berlaku. Yaaaa, gerhana bulan dan matahari pernah direkodkan berlaku pada bulan Ramadhan pada tahun 1981 dan 1982.


Kita pergi pula ke tanda2 yang lain yang sudah pun berlaku. Tanda2 seterusnya ialah kemunculan bintang berekor atau komet melintasi bumi.

"Sebelum kemunculan Imam Mahdi, sebutir bintang berekor akan muncul dari arah timur." (Ibn Hajar Al Haitami, Al Qaul Al Mukhtasar fi 'alamat Al Mahdi Al Muntazzar)

"Munculnya bintang itu akan terjadi setelah gerhana matahari dan bulan." (Al-Muttaqi al-Hindi, Al-Burhan fi Alamat al-Mahdi Akhir al-zaman, hal. 32)

Jika kita melihat kepada dalil2 di atas, Nabi pernah mengatakan bahawa antara tanda2 kemunculan Imam Mahdi itu ialah munculnya bintang berekor(komet). Yaaaa, bintang berekor atau komet ini pernah direkodkan melintasi bumi pada tahun 1986. Komet ini merupakan sebuah bintang terang bersinar yang melintas dari Timur ke Barat. Ini terjadi setelah gerhana matahari dan bulan pada tahun 1981 dan 1982.

Tanda2 yang lain pula ialah berlakunya peperangan yang besar di bulan Syawal.

"Akan ada huru hara di bulan Syawal (bulan kesepuluh dalam kalender Hijriyah), pembicaraan tentang perang di bulan Dzulqae'dah (bulan kesebelas dalam kalender Hijriyah) dan pecahnya perang di bulan Dzulhijjah (bulan kedua belas). "(Allamah Muhaqqiq Ash-Sharif Muhammad ibn 'Abd al-Rasul, Al-Isaatu li Asrat'is-saat, hal. 166)

Tiga bulan yang dimaksudkan dalam hadits ini kebetulan bertepatan dengan bulan-bulan berkecamuknya Perang Iran-Iraq. Pemberontakan(huru hara) pertama atas Shah Iran berlangsung pada 5 Syawal 1398 (8 September 1976), seperti yang ditunjukkan oleh hadits ini, dan perang meletus antara Iran dan Iraq pada bulan Dzulhijjah 1400 (Oktober 1980).


Bila kita melihat kepada dalil2 di atas, cuba kita perhatikan satu persatu bahawa semua tanda2 itu berlaku dalam lingkungan jarak tahun yang dekat. Bermula dari tahun 1976 ketika huru hara pertama pemberontakan ke atas Raja Iran iaitu Shah Iran Pahlevi(jatuh pada tahun 1979) pada bulan Syawal. Dan peperangan Iran-Iraq pada tahun 1980 pada bulan Dzulhijjah. Selepas itu berlaku pula 2 gerhana dalam bulan Ramadhan pada tahun 1981-1982(2 tahun berturut2). Dan yang akhirnya berlaku pula lintasan bintang berekor(komet halley) mendekati bumi dari arah timur ke barat pada tahun 1986.


Tanda2 yang Nabi khabarkan ini benar2 telah berlaku. Sekitar dari tahun 1976 sehinggalah tahun 1986. Jika menilik kepada hadis2 Nabi tadi bahawa Imam Mahdi akan muncul bila berlakunya tanda2 tersebut. Adakah muncul di sini membawa maksud zahirkan diri?? Jika dengan maksud zahirkan diri, jadi di mana Imam Mahdi sekarang??? Hadis tentang kemunculan Imam mahdi itu bahasa kiasan yang kita andaikan bahawa muncul di situ dengan maksud lahir. Bukan zahirkan diri. Kebarangkalian Imam Mahdi telah lahir(muncul di dunia ini) pada tahun 1981 atau 1982 ketika berlakunya 2 gerhana dalam 1 bulan (Ramadhan) dulu.


Jika Imam Mahdi telah dilahirkan pada tahun 1981 maka umur Imam Mahdi sekarang sekitar 29 tahun(bukan muktamad). Ini kerana sekarang sudah tahun 2010. 2010 ditolak dengan tahun 1981 maka kita akan dapat 29. Diceritakan bahawa Imam Mahdi akan zahirkan dirinya ketika berumur 40 tahun(kemungkinan).

"Akan dibaiat seorang laki-laki antara makam Ibrahim dengan sudut Ka'bah." (HR. Ahmad, Abu Dawud)

Jika ketika umur 40 Imam Mahdi mula zahirkan dirinya dan memerintah dunia ini. Kiraan kita ialah 40 ditolak 29 tahun maka kita akan dapat jawapan 11 tahun. Secara kiraan kasar ini kemungkinan lagi 11 tahun untuk Imam Mahdi untuk munculkan diri dengan cara di baiah oleh orang ramai di Mekah.

Bilakah tahun itu jika 11 tahun lagi?? Sekarang ini tahun 2010. Jika ditambah 11 tahun lagi maka kita akan dapat jawapannya bahawa pada tahun 2021!!!

Semua kita sudah maklum bahawa munculnya(zahirkan diri) Imam Mahdi ketika dunia ini berada dalam huru hara, kacau bilau, peperangan dan pembunuhan di mana2 saja. Maka munculnya Imam Mahdi ketika itu untuk amankan dunia kembali dalam pemerintahannya yang adil. Sabda Nabi;

“Andaikan dunia tinggal sehari sungguh Allah akan panjangkan hari tersebut sehingga diutus padanya seorang lelaki dari ahli baitku namanya serupa namaku dan nama ayahnya serupa nama ayahku. Ia akan penuhi bumi dengan kejujuran dan keadilan sebagaimana sebelumnya dipenuhi dengan kezaliman dan penganiayaan.” (HR abu Dawud 9435)

“Aku kabarkan berita gembira mengenai Al-Mahdi yang diutus Allah ke tengah ummatku ketika banyak terjadi perselisihan antara-manusia dan gempa-gempa. Ia akan penuhi bumi dengan keadilan dan kejujuran sebagaimana sebelumnya dipenuhi dengan kesewenang-wenangan dan kezaliman.” (HR Ahmad 10898)

Cuba kita perhatikan sekarang ini. Bermula dari tahun ini(2010) untuk ke tahun 2021 mengambil masa 11 tahun. Sepanjang 11 tahun ini dijangka akan berlakunya perang dunia ke 3. Peperangan yang akan mematikan begitu ramai jiwa manusia. Pembunuhan di sana sini. Dunia menjadi huru hara. Tak pernah terjadi lagi dalam sejarah manusia huru hara dan kacau bilau seperti itu nanti. Ketika dunia berada dalam kacau bilau itu sepanjang 11 tahun ini, maka disaat itulah Allah izinkan Imam Mahdi zahirkan dirinya untuk memimpin manusia dan memerintah dunia ini dengan keadilan dan keamanan. Pada waktu Imam Mahdi muncul, dunia dalam kondisi kacau. Kemaksiatan bermaharaja lela, perang antara negara melanda dunia. Perang saudara membara, perang antara kelompok, suku, etnik, golongan, organisasi dan aliran terjadi di mana-mana. Penguasa menindas, melibas, memeras dan merampas hak rakyatnya. Cuba lihat balik pada hadis di atas.

Ketika tercetusnya perang dunia ke 3 itu, bom nuklear akan diletupkan. Menyebabkan radioaktif bertebaran di seluruh dunia(mematikan ramai umat manusia). Radioaktif bumi terganggu dan sistem jana kuasa elektrik tidak mampu untuk berfungsi lagi. Maka menyebabkan sistem elektronik(jet pejuang, kereta kebal dan senjata2 canggih) tidak mampu berfungsi lagi. Dunia kembali seperti zaman dahulu. Berperang dengan menggunakan senjata2 lama seperti pedang, anak panah, tentera berkuda dan sebagainya. Mustahilkah jika dunia akan berperang seperti zaman dahulu?? Tak mustahil. Semua ini kerja Allah.

Kata Saiyuduna Ali;

“Sebelum munculnya al-Mahdi, pasukan berkuda as-Sufyani akan menyerang Kufah. Penduduk Khurasan pula (sibuk) keluar mencari al-Mahdi. Kemudian penduduk Khurasan itu bertemu dengan pasukan al-Hasyimi (yang berada) di tengah-tengah Panji-panji Hitam, di bawah pimpinan Syuaib bin Saleh. Penduduk Khurasan (yang dipimpin oleh at-Tamimi dan al-Hasyimi) bertembung dengan pasukan as-Sufyani di kawasan yang berbatu dan terus terjadi pertempuran yang sengit. Dalam pertempuran itu, yang unggul adalah pasukan yang membawa Panji-panji Hitam, manakala pasukan as-Sufyani melarikan diri. Ketika itulah umat manusia (sangat-sangat) berharap agar dapat menemui al-Mahdi, dan mereka terus mencarinya.”

Dari Ibnu Mas’ud RA, sabda Nabi SAW,

“Kemudian Urwah bin Muhammad as-Sufyani menghantar sepasukan tentera berkudanya ke Kufah seramai 15,000 orang, kemudian mengutus pasukan tentera yang lain seramai 15,000 orang juga, yang berkenderaan, menuju ke Makkah dan Madinah untuk memerangi al-Mahdi dan para pengikutnya. Maka pasukan tentera yang pertama tadi sampai ke Kufah, berjaya menawan kota itu, lalu memusnahkan apa sahaja, daripada kaum perempuan dan kanak-kanaknya, di samping membunuh setiap lelaki, merampas segala harta-benda yang ada lalu pulang semula (kepada as-Sufyani). Maka (pada ketika itu juga) datanglah suatu kaum yang gagah berani (sihat)dari arah Timur, yang mana mereka itu mengikut Amir min Umarak dari (keturunan) Bani Tamim yang dikatakan dia itu (adalah) Syuaib bin Saleh. Maka dia datang menyelamatkan setiap yang ada daripada tawanan mereka (wanita dan kanak-kanak tadi) lalu (segera) bertolak pula ke Kufah. Pasukan tentera yang kedua pula, sampai ke kota Madinah Rasul SAW, lalu memerangi dan memusnahkannya selama tiga hari..............."


Cuba lihat pada perkataan yang aku besarkan hitam itu. Pasukan berkuda... Maknanya akan menunggang kuda. Takkan zaman itu masih berperang menaiki kuda lagi(jika fikir logik akal)?? Sebab itulah teori yang mengatakan bahawa gangguan jana kuasa eletrik di bumi akan terganggu dan manusia akan kembali berperang menggunakan cara lama.. Wallahu a'lam.

Apa2 pun ini hanyalah teori berdasarkan hadis Nabi Muhammad. Hakikatnya kita tak tahu bilakah tarikhnya kemunculan Imam Mahdi. Entri ini ditulis bukan untuk dipercayai 100%. Tapi sebagai persediaan awal untuk kita menghadapi zaman itu nanti. Bertaubat lah segera mungkin. Mudah2an Allah jadikan kita ini termasuk di dalam tentera Imam Mahdi. Fitnah Dajjal sungguh dahsyat. Jangan ada orang yang cuba2 bercakap besar!!

Oleh itu, bermula dari tahun ini(2010), kita siap sedialah untuk hadapi semua ini. Minta ampun pada Allah dan kawan2 kita semua jika dosa dan salah yang kita lakukan. Masih sempat lagi. InsyaAllah... Tarikh 2021 itu bukanlah sesuatu yang muktamad. Cuma sebagai peringatan kita semua. Kita dah berada di akhir zaman. Bukan perkara main2 lagi....

Kata guruku yang mendengar dari seorang kawannya dan kawannya pula mendengar dari seorang Syaikh di Pakistan, bahawa tentera Imam Mahdi hanya menunggu masa saja untuk munculkan diri. Mereka hanya menunggu Amerika kalah di Afghanistan saja...

Mengikut 1 sumber dari ahli illuminati yang telah insaf mengatakan bahawa tahun 2012 akan bermulanya tahun HURU HARA yang akan dilakukan oleh puak illuminati.. Wallahu a'lam.

Apa2 pun hanya Allah saja yang tahu hakikat sebenarnya... Kita sebagai manusia bukanlah ahli nujum yang mampu meramal bila dan di mana ia berlaku. Fikir dan terus fikir. Kaji dan terus kaji.... Wallahu a'lam......


Monday, April 11, 2011

Fake Eggs from China - Hoax Of The Year 2011!


From : http://www.hoax-slayer.com/fake-eggs-china.shtml

Summary:
Email claims that artificial eggs are made in China from a variety of ingredients, some of which may be harmful to humans, and then sold to consumers for considerably less than real eggs (Full commentary below).

Subject: Fake Eggs from China! (Shocking - must read)

Beware u guys and gals!

During a recent raid on a wholesale centre in Guangzhou city, the capital of China 's Guangdong province, a large quantity of fake eggs was seized.

Their wholesale price is 0.15 yuan (S$0.03) each - half the price of a real egg.

Consumers have a hard time telling a genuine egg from a fake one. This is good news for unscrupulous entrepreneurs, who are even conducting three-day courses in the production of artificial eggs for less than S$150. A reporter with Hong Kong-based Chinese magazine East Week enrolled in one such course.

To create egg white, the instructor - a woman in her 20s - used assorted ingredients such as gelatin, an unknown powder, benzoic acid, coagulating material and even alum, which is normally used for industrial processes.

For egg yolk, some lemon-yellow colouring powder is mixed to a liquid and the concoction stirred. The liquid is then poured into a round-shaped plastic mould and mixed with so-called 'magic water', which contains calcium chloride.

This gives the 'yolk' a thin outer membrane, firming it up. The egg is then shaped with a mould. The shell is not forgotten. Paraffin wax and an unidentified white liquid are poured onto the fake egg, which is then left to dry.

The artificial egg can be fried sunny-side up or steamed. Although bubbles appear on the white of the egg, those who have tasted it say the fake stuff tastes very much like the real thing.

But experts warn of the danger of eating fake eggs. Not only do they not contain any nutrients, a Hong Kong Chinese University professor warned that long-term consumption of alum could cause dementia

To make the egg white, various ingredients, including a powder and alum, are mixed together.


The 'yolk' is shaped in the round mould. 'Magic water' containing calcium chloride is used.


Hardy shells are formed by pouring paraffin wax and a liquid onto the egg, which are then left to dry.

Commentary:
According to this email forward, large quantities of counterfeit chicken eggs are being manufactured in China and then sold in markets for around half the price of real eggs. The message claims that the fake eggs are created from a range of ingredients, including gelatin, benzoic acid, coagulating material, alum and "magic water". It also warns that eating the fake eggs could eventually cause dementia because of the alum used in their manufacture.

Versions of the story have been posted on various blogs and forums and have circulated via email for several years. The story gained even more attention after it was published on Consumerist.com in May 2007. Consumerist.com based the story on a report in the "Internet Journal of Toxicology". However, an article on the What Tian Has Learned blog discusses the story in depth and concludes that it is a hoax. A reader of the article contacted the editor of "Internet Journal of Toxicology", who replied that the original story, along with another dubious tale by the same author, were "published online by mistake" in the Journal and later removed.

The Consumerist.com article links to an archived version of the original report, but it appears that the Internet Journal of Toxicology has used a robots.txt file to block the "Fake Eggs" story and other previously published articles from appearing in the Internet archive. An update to the Consumerist article acknowledges that the story may be a hoax.

Rumours about artificial eggs in China possibly originated from a 2004 Chinese news article. According to a (roughly translated) Xinhua News Agency article published on December 28 2004, a mobile street vendor sold a Handan resident an egg that turned out to be "man-made". Examination revealed that the fake egg was made from calcium carbonate, starch, resin, gelatin and other chemical products. The article includes a photograph supposedly showing one of the fake eggs along side a real egg. However, there is no way of telling from the photograph if one of the eggs is fake or not. Moreover, although I did locate a few vague and unsubstantiated references, I could find no other credible reports confirming such incidents.

Never the less, it cannot be ruled out that such an incident did occur as described. But even if it did happen, there is no evidence to suggest that making and selling artificial eggs in China is a widespread and well-documented practice that is so advanced that it even has fake egg production classes available. If true, it seems quite likely that such an interesting story would have garnered the attention of various news outlets around the world.

It should be noted that the egg described in the Xinhua News Agency article was quickly revealed as fake during cooking because the yolk and white ran together, the egg stayed very hard after boiling and it did not smell like a real egg. In contrast, the fake eggs described in later versions of the tale claim that they can be cooked like real eggs and even taste very much the same. It seems highly improbable that an "egg" made from a concoction of chemical substances, including alum, would taste and smell anything like a real egg.

Moreover, the method of fake egg production described seems quite labour-intensive. After factoring in the cost of ingredients and the time spent on production, it is difficult to believe that fake eggs could be profitably sold at half the price of real eggs. In general, the motivation for creating fake products for sale is that the fakes can be produced at a fraction of the cost of the genuine article, thereby generating an easy profit. In this case, such a profit seems unlikely.

Incidentally, alum does have food related uses, including hardening gelatin and is indeed dangerous, or even fatal, to humans if consumed in more than very small amounts. And aluminum has been linked to Alzheimer's disease.

Perhaps unscrupulous vendors in China have attempted to palm off fake, and probably inedible, eggs as the real thing from time to time. But claims about a well-organized and widespread fake egg market in China seem dubious. Of course, stories that seem too weird to be true sometimes do turn out to be based on fact after all. However, at least until more evidence is forthcoming, I'd be consuming this particular egg tale with a grain of salt.

Sunday, February 13, 2011

Valentine's Day : Siapa Yang Sambut??

Oleh : Sahabat Insaf

Sebuah majlis gabungan gereja hari ini menuntut Ustazah Siti Nor Bahyah meminta maaf atas dakwaan mengaitkan penganut Kristian dengan amalan maksiat.

Tuntutan itu disuarakan oleh Pemuda Majlis Gereja-Gereja Malaysia (Pemuda CCM) hari ini yang mempertikaikan kenyataan Siti Nor Bahyah Mahamood.

Pemuda CCM menyifatkan dakwaan itu sebagai "tidak bertanggungjawab", "mengaibkan" dan "amat menyakitkan hati" masyarakat Kristian melalui "serangan terbuka ke atas kepercayaan masyarakat lain tanpa fakta yang dikaji dengan teliti."

Kenyataan itu juga menyebut, Pemuda CCM telah menjelaskan sebelum ini bahawa Hari Valentine dan juga Santa Claus tidak mempunyai asas dalam ajaran Kristian.

Saya mengkebilkan mata berkali-kali membaca berita hairan bin ajaib ini. Jikalau orang Kristian tidak menyambut acara perayaan valentine ini maka siapa yang menyambutnya?

Pelik... Di merata-rata shopping complex aku melihat ribut sungguh orang pelbagai bangsa dan agama menyambut dan mempromosikan satu hari mengawan yang akhirnya tiada asas dalam mana-mana agama.

Syabas kepada CCM kerana berani mempertahankan jatidiri orang Kristian dengan tidak bersekongkol menyambut dan mempromosikan Hari Mengawan Sedunia ini.

Nah! Bukankah akhirnya kumpulan Islam dan Kristian akhirnya mempunyai satu pendirian yang sama. Valentine's Day ini bukan sahaja Kristian tidak mengaku sebahagian daripadanya malah menentangnya bersama-sama kumpulan Islam yang lain.

Sekiranya kita ketepikan sementara isu Ustazah Siti Nor Bahyah untuk memohon maaf. Maka bukankah ini sudah menjadi berita baik??

Kumpulan Kristian yang berjatidiri dan Kumpulan Islam yang beriman bersatu menentang hari terkutuk ini bersama-sama. Mari kita berdialog dan hantarkan memorandum kepada kerajaan agar hari Valentine's ini diharamkan di negara Malaysia kerana ianya tidak mempunyai sebarang asas dalam mana-mana agama dan bangsa di Malaysia ini. Haramkan ianya dipromosikan di shopping-shopping complex, restoran atau mana-mana premis sekalipun.

Yang lagi penting HARAMKAN sebarang promosi di Televisyen... jangan lagi ada filem-filem yang ditayangkan khas sempena hari Syaitan Mengawan ini... Bila nak dekat 14 feb mulalah tayang Pretty Woman laaa....My best friend wedding la.... 9 September la... Syurga Cinta la.... Boleh perhatikan trend stesen televisyen 1-2 minggu ini. Bajet romantik la tu... Cett...

Bukankah Kementerian Penerangan di bawah 'Kerajaan Islam'?? Heh?

Bagi penyokong tegar Hari Kondom Sedunia/Valentine's (Itupun kalau pakai kondom la...selalunya terlepas jer.. pastu buang sana sini)... Kalau dah tak tahan nak mengawan tu propose le elok-elok... cari induk yang korang suka dan kahwin ikut cara masing-masing. Jangan kata mengawan 14 feb.... nak mengawan seumur hidup pun lantak korang la...

Sekali lagi ucapan tahniah kepada CCM kerana mempunyai jatidiri yang tebal. Jangan lupa berkempen untuk menegah penganut-penganut Kristian agar tidak terjebak dalam acara Valentine's yang menyesatkan ini.

Lagi cantik kalau boleh bersatu dengan kumpulan-kumpulan Islam yang lain dalam menyatakan kebenaran.

Sekian - Anti Valentine

Iklan

There was an error in this gadget