Saturday, November 20, 2010

Percutian : Lumut dan Teluk Batik


Oleh : Sahabat Insaf

Dah lama tak singgah di Lumut dan Teluk Batik di Perak. Percutian kali ini ala-ala kadar jer... Sambil balik kampung sambil berkelah balik hari... Huhhh lepaskan tension kerja!

Teluk Batik sekarang semakin ramai pengunjung... Tapi masih antara pantai yang terbersih di sebelah pantai barat. Kalau port dickson tu kira kotor yang amat la.... Dah ler ada buaya.. takut.. hehe.

Bawa baby (Nurimanina) pergi berkelah... Cukup seronok sekali Iman... First time dia pergi Teluk Batik la katakan.


Antara perubahan yang dapat diperhatikan di sini ialah pembinaan pulau tambak tiruan oleh MB perak kita Zambry berdekatan Teluk batik. Pulau tiruan takper jgn MBnyer dahler.


Well nice view.... Makanan laut kat sini pun best-best. Kalau singgah di Lumut jangan lupa borong makanan laut kering kat sini. Saya borong sampai dekat RM100... Stroller si Iman jadi mangsa untuk bawak barang-barang kering ni. Hehe.. tuler gunanya Stroller.

Kalau datang sini dan rajin duduk lama-lama alang-alang pergi le ke Pulau Pangkor tempat Zambry... Very nice lah... sebab dekat pulau tiruan tu ada dibuat pelabuhan baru ke Pangkor. Lebih dekat ikut sini daripada Lumut.

Apa lagi mohler kite ke Perak!

Iklan

There was an error in this gadget