Tuesday, June 21, 2011

BERSIH 2.0 : Catur Besar


Oleh : Sahabat Insaf

Komen saya tentang perhimpunan BERSIH 2.0 yang bakal dilaksanakan sedikit masa lagi :

1. Sila batalkan kerana saya dapat menghidu bau perangkap yang sedang dipasang pihak pemerintah.

2. Bau ini saya percaya sudah dikesan oleh DSAI sehinggakan beliau juga turut memberi hint agar BERSIH dibatalkan.

3. Bermain politik ibarat main catur... kadang-kadang kita kena mengorbankan catur kecil untuk mendapatkan catur besar.

4. Musuh anda juga melakukan perkara yang sama.

5. Bagi mereka, BERSIH hanya catur kecil untuk mereka mendapatkan catur yang lebih besar.

6. SB-SB mereka sedang merancang untuk melakukan huru-hara. Adalah sangat menghairankan sikap beria-ia PERKASA dan Pemuda UMNO untuk terlibat pada hari tersebut.

7. Huru-hara ini mungkin bakal melibatkan korban jiwa dan menyebabkan parti yang terlibat diharamkan.

8. Darurat mungkin bakal diisytiharkan.

9. Yang menang ketika itu ialah UMNO-BN.

10. Saya percaya pimpinan tertinggi PAS juga telah menghidu perkara ini sebab itu kurang komen mereka terhadap BERSIH.

11. Nasihat akhir saya ialah KORBANKAN CATUR KECIL INI BAGI KITA MENDAPATKAN CATUR YANG LEBIH BESAR.

Sekian.

Pandangan daripada sebuah mata hati.

No comments:

Post a Comment

Iklan