Sunday, February 13, 2011

Valentine's Day : Siapa Yang Sambut??

Oleh : Sahabat Insaf

Sebuah majlis gabungan gereja hari ini menuntut Ustazah Siti Nor Bahyah meminta maaf atas dakwaan mengaitkan penganut Kristian dengan amalan maksiat.

Tuntutan itu disuarakan oleh Pemuda Majlis Gereja-Gereja Malaysia (Pemuda CCM) hari ini yang mempertikaikan kenyataan Siti Nor Bahyah Mahamood.

Pemuda CCM menyifatkan dakwaan itu sebagai "tidak bertanggungjawab", "mengaibkan" dan "amat menyakitkan hati" masyarakat Kristian melalui "serangan terbuka ke atas kepercayaan masyarakat lain tanpa fakta yang dikaji dengan teliti."

Kenyataan itu juga menyebut, Pemuda CCM telah menjelaskan sebelum ini bahawa Hari Valentine dan juga Santa Claus tidak mempunyai asas dalam ajaran Kristian.

Saya mengkebilkan mata berkali-kali membaca berita hairan bin ajaib ini. Jikalau orang Kristian tidak menyambut acara perayaan valentine ini maka siapa yang menyambutnya?

Pelik... Di merata-rata shopping complex aku melihat ribut sungguh orang pelbagai bangsa dan agama menyambut dan mempromosikan satu hari mengawan yang akhirnya tiada asas dalam mana-mana agama.

Syabas kepada CCM kerana berani mempertahankan jatidiri orang Kristian dengan tidak bersekongkol menyambut dan mempromosikan Hari Mengawan Sedunia ini.

Nah! Bukankah akhirnya kumpulan Islam dan Kristian akhirnya mempunyai satu pendirian yang sama. Valentine's Day ini bukan sahaja Kristian tidak mengaku sebahagian daripadanya malah menentangnya bersama-sama kumpulan Islam yang lain.

Sekiranya kita ketepikan sementara isu Ustazah Siti Nor Bahyah untuk memohon maaf. Maka bukankah ini sudah menjadi berita baik??

Kumpulan Kristian yang berjatidiri dan Kumpulan Islam yang beriman bersatu menentang hari terkutuk ini bersama-sama. Mari kita berdialog dan hantarkan memorandum kepada kerajaan agar hari Valentine's ini diharamkan di negara Malaysia kerana ianya tidak mempunyai sebarang asas dalam mana-mana agama dan bangsa di Malaysia ini. Haramkan ianya dipromosikan di shopping-shopping complex, restoran atau mana-mana premis sekalipun.

Yang lagi penting HARAMKAN sebarang promosi di Televisyen... jangan lagi ada filem-filem yang ditayangkan khas sempena hari Syaitan Mengawan ini... Bila nak dekat 14 feb mulalah tayang Pretty Woman laaa....My best friend wedding la.... 9 September la... Syurga Cinta la.... Boleh perhatikan trend stesen televisyen 1-2 minggu ini. Bajet romantik la tu... Cett...

Bukankah Kementerian Penerangan di bawah 'Kerajaan Islam'?? Heh?

Bagi penyokong tegar Hari Kondom Sedunia/Valentine's (Itupun kalau pakai kondom la...selalunya terlepas jer.. pastu buang sana sini)... Kalau dah tak tahan nak mengawan tu propose le elok-elok... cari induk yang korang suka dan kahwin ikut cara masing-masing. Jangan kata mengawan 14 feb.... nak mengawan seumur hidup pun lantak korang la...

Sekali lagi ucapan tahniah kepada CCM kerana mempunyai jatidiri yang tebal. Jangan lupa berkempen untuk menegah penganut-penganut Kristian agar tidak terjebak dalam acara Valentine's yang menyesatkan ini.

Lagi cantik kalau boleh bersatu dengan kumpulan-kumpulan Islam yang lain dalam menyatakan kebenaran.

Sekian - Anti Valentine

No comments:

Post a Comment

Iklan